Thursday 5 April 2012

Sambal Padang hijau

salam bt yg sedang membaca recipe saya ni...hari ini recipe saya ialah sambal padang...
recipe ini sebenarnya ciptaan saya senderi sambal padang saya aga beza dgn sambal padang indon tapi rasanya same mukin anda sediri boleh menentukanya...
jgn lupa tinggalkan comment anda
Resepi yang saya ada mudah jer sambal hijau padang style mmg sedap gilo...cuba2 jgn tak cuba...





15 biji cili padi
5 biji cili hijau
1 biji tomato yg besar
1 biji bawang besar
2 sdm belacan


1/2 sdm serbuk ikan bilis
1/2 sdm sup sayur adabi
garam secukup rasa


cili,bawang,tomato dipotong masukan kedalam belender dgn semua bahan yg lain di kisar kasar 


seperti ini


tumis ngan minyak


 tuangkan air secukup cili


rebus pampai pekat


jgn sampai kereng (tidak terlalu kering dan terlalu basah)


sempan di peti sejuk




No comments:

Post a Comment